jueves, 10 de julio de 2014

Oasis de tranquilitat.



Segons un refrany valencià “tranquil·litat i bons aliments mantenen contenta a la gent. En esta moderna i atrafegada societat a molts de nosaltres no ens falta l’aliment, encara que si que pot ser que ens manca la tranquilitat.
L’actual crisi ha fet augmentar el nombre de pacients tant en consultes de psiquiatres com en les dels psicòlegs. Estrès, tensions ocasionades per la inestabilitat laboral, depressions per no poder vore una eixida a la trista situació que pateixen i no poden superar. Altres persones porten un estil de vida atrafegat des del moment en que s’alcen del llit; corrents a treballar, després a arreglar casa, els xiquets, la compra... Este estil de vida va minvant la nostra energia i també pot acabar afectant les nostres relacions socials, tant a nivell familiar com   del nostre entorn.
Segur que la gran majoria de nosaltres hem escoltat parlar d’algunes pràctiques per relaxar la ment i el cos com puga ser la meditació. Docs d’açò és el que hui anem a tractar. Tot va ser per un amic que s’ha quedat sense parella i es trobava prou enfonsat. Un amic comú li proposà que començara a fer meditació, no li faria cap mal i no perdria res per provar-ho. Al poc de temps m’ho digué a mi i com no, no em vaig negar a anar a vore açò com funcionava. Així que vos contaré un poc l’experiència d’esta setmana, la qual no descarte en repetir. Esta activitat és com anar al gimnàs, hom pot compar-se peses per fer exercicis a casa, però a l'hora de  la veritat si un no va al gimnàs mai troba el moment adequat.
En Novetle, en la falda de la muntanya hi ha un xalet on viu Pepe amb la seva dona
Lola. Són un matrimoni d’uns cinquanta i tants anys, els quals tenen un negoci de venda d’encens, ciris, articles de decoració de l’Índia i altres articles relacionats amb temes esotèrics com el Reiki. Dins de la parcel·la del xalet tenen una cabana la qual està pensada única i exclusivament per fer meditació i cursets relacionats amb estos temes.

Cap a les 8 de la vesprada la gent comença ha arribar al xalet. Pepe i Lola ens reben amb amabilitat i alegria. La gent es mostra amable amb nosaltres els desconeguts. Entrem a la cabana i seiem en sillonets de medul·la. Altres seuen en terra i inclús un xic i una xica més posats a estos quefers seuen en una postura impossible per als qui no som tan elàstics.
L’ambient perfumat amb encens i la música relaxant fan d’allò més confortable l’estància en l’amplia sala. Lola és la que comença a dirigir la meditació amb les seves paraules. Després és el marit el qui continua la sessió. Al cap d’una hora aproximadament acabada la sessió la gent ordenadament comenta l’experiència. No vos comente res més, ja que si tingueu curiositat vos recomane anar-hi. L’horari és el dimecres de vesprada a les 8, en agost agafen vacances. Podeu anar dies solts o pagar una mensualitat.
Després els qui havíem portat l’entrepà i alguna cosa per a compartir, -beguda o menjar- ens quedarem en la porxada per sopar tots junts.
L’experiència resulta molt agradable tant per a la ment com per al cos. Després es pot gaudir d’una vetllada xarrant a la fresca, ja  que la gent que sol anar es educada i amable seguint els principis de la filosofía del Reiki.


Com que una imatge val més que mil paraules, ací vos deixe unes fotos.







lunes, 7 de abril de 2014

L'últim cow boy.




Recorde amb enyorança les pel·lícules  que feien els dissabtes per la vesprada allà pels anys 80. Pel·lícules de romans, de pirates, d’exploradores de ciutats perdudes, però sens dubte unes de les que més agradaven eren les d’indis i vaquers.
El western és caracteritzava pels conflictes entre colons i indis, vaquers i grangers, herois i vil·lans... Un reflex de la complexitat d’un jove país que es trobava en expansió. L’altre gènere l’spaguhetti Western caracteritzat per vaquers de roba bruta, modals bruscos i violents també despertava les inquietuds de la jovenalla de l’època. Recorde quan anàvem al cinema els diumenges de vesprada i en posaven una de l’oest com fèiem retronar el sol picant de peus quan apareixia l’heroi disposat a donar-li el que es mereixia al mal.
Influenciats per les pel·lícules, també teníem indis i vaquers de joguet amb els quals fèiem batalles i guerres. També acostumàvem a jugar els xiquets cavalcant sobre cavalls imaginaris i a disparar amb els rifles i Winchesters que els nostres pares ens compraven a la fira de Xàtiva.
Ara, ja d’adult, en record a les pel·lícules i les llargues hores de jocs, fa unes setmanes que vaig pensar en fer una sessió de fotos amb un genet vestit de vaquer. Qui podia fer de cow boy ací a Vallada? Com no un genet apassionat del llunyà oest americà, Javi Aliaga. Ningú millor que ell per posar i ficar-se en el paper. Així que en dues vesprades férem les fotos. Una a la seva caseta i l’altra al barranc de Tarrassos. La segon vesprada se’ns va afegir Jose Javier Vizcaíno. La veritat es que foren dos sessions d’allò més entretingudes on tant el genet com el cavall quedaren espectaculars. Tots ho passarem bé, deixant palesa la bellesa i espectacularitat de l’egua i la perícia del genet. Sens dubte s’ha guanyat el títol de “l’últim cow boy”.
També vull agrair la col·laboració de la tenda d'hípica de Vallda: http://elpla.net/es/
A este enllaç hi trobareu unes fotos d'alguns productes de la tenda.
Podeu vore les fotos a este enllaç del facebook.
I en este enllaç algunes al google+


lunes, 10 de febrero de 2014

Las delicias del mal.

Los enemigos del alma son tres: dinero, dinero y dinero.
              Juan Bautista Sanchis Perales.

Sinopsis.

Alicia Román y Eduardo son tres amigos que van buscando una antigua ciudad perdida en la selva amazónica. Un antiguo diario de un monje cisterciense les dará las claves para llegar a un lugar donde se esconde el ansiado oro que aparecía en las leyendas de los conquistadores españoles.
Ahora se verán involucrados en una peligrosa aventura por la impenetrable selva donde impera la ley del más fuerte. El hombre es inteligente, pero no el animal más fuerte en un hábitat que no es el suyo. A estos peligros hay que añadirle que son perseguidos por alguien más que también codicia el ansiado diario del padre Matías y la localización de la ciudad secreta.
Los protagonistas descubrirán que son “Las delicias del mal” y si realmente vale la pena hacer tanto sacrificio para poder obtener la recompensa final.
Opinión personal.

Alexander Coperwhite acaba de publicar su última novela de aventuras “Las delicias del mal”. En ella se conjugan los elementos de las películas de exploradores y cazatesoros como la saga de Indiana Jones. Acción trepidante, aventuras, pasión entre algunos de los protagonistas y fuerzas de la naturaleza mágicas y misteriosas.
La historia empieza con la desaparición de unos exploradores que van buscando la antigua civilización y se tropiezan con unos fenómenos extraños. La novela transcurre entre dos épocas, la época de la conquista de América a través del  diario del monje Matías, el cual fue apresado por los aztecas y los cazatesoros de la actualidad. La trama bien conjugada está pensada para entretener y mantener intrigado al lector durante  los sucesos que van aconteciendo.
Una obra en la que el lector va imaginando posibles soluciones para el final, aunque este es totalmente inesperado. El autor ha sabido crear una obra de entretenimiento cargada con un mensaje filosófico al final.

Una entretenida obra de 117 páginas ideal para ser leída y disfrutada de un tirón.

miércoles, 4 de diciembre de 2013

El síndrome del delfín.

 
   La presente reseña está escrita en valenciano y un poco más abajo en castellano.


Acaba de publicar-se l’esperada obra del prolífic escriptor d’Ontinyent Ramon Cerdà “El síndrome del delfín” catalogada com novel·la negra i psicothriller. Si voleu llegir la resenya amb banda sonora podeu punxar en este enllaç de la cançó d’Iron Maiden The thin line between love and hate, la qual pel títol m’ha paregut adequada per acompanyar la lectura.

Ficha tècnica.

Autor: Ramon Cerdà San Juan.
Editorial: El fantasma de los sueños.
ISBN: 978-84-15799-06-1
Nº de pàgines: 504.
Diseny de portada: Ramon Cerdà i José Vicente Sanchis.
Classificació: Narrativa.
Data d’edició: Octubre de 2013.

Sinopsi.


Hilari es un home que pateix d’insomni absolut. Porta varies setmanes sense poder dormir, la qual cosa ha començat a afectar-li físicament i mentalment. Pateix pèrdua de memòria temporal,  creu estar perdent el seny davant les visions que té, al temps que creu que està adquirint habilitats psíquiques.

Prejubilat de caixer en un banc als 57 anys, es quedà vidu al suïcidar-se la seua dona. Des d’aleshores du una vida  trista i avorrida en la que quasi no ix de casa.

Un desconegut va a passar uns dies a sa casa. En el transcurs de la visita assassinen salvatgement una veïna seva que també viu sola, ja que estava separada del seu marit. Al cap d’uns dies una xica jove que pot ser filla seva, apareix en la vida d’Hilari.

La història anirà girant de manera inesperada a mesura que transcorre l’acció.

Opinió personal.

Ha estat per a mi un plaer tindre el privilegi de llegir un dels primer exemplars de proves de la novel·la “El síndrome del delfín”. Tot i que no he disposat de massa temps lliure, m’ha resultat impossible deixar passar l’oportunitat de llegir-la. Ramon està considerat l’Stephen King espanyol amb semblances a Alfred Hitchcock.

L’estil de Ramon fa que la lectura resulte entretinguda i engrescadora. L’obra com he dit en la sinopsi es pot considerar novel·la negra amb una forta carrega de thriller psicològic, encara que també apareixen escenes de sexe. Ramon ha sabut conjuminar els elements necessaris per crear una història que,  amb la dosificada informació de la sinopsi  i la lectura de les primeres pàgines resulta captivadora per al lector.

Com és habitual en les seues obres, l’autor ens mostra el perfil psicològic dels personatges amb les seus pors, passions i desitjos, així com els sentiments i emocions que pateixen davant les determinades situacions que van desenvolupant-se. Els sentiments contradictoris de cara a una persona depenent de les circumstàncies i els diferents punts de vista de les situacions segons d’on es miren, però sobre tot un punt destacat que m’ha agradat és el de la fina línea que separa  l’amor de l’odi i que podem travessar les persones tan fàcilment.

En la història apareix un personatge conegut pels lectors de les obres de Ramon, Consuelo. No més dient açò ja sabem que en la història hi han elements relacionats amb les ciències esotèriques. En este cas es tracta del tema de la hipnosi i les regressions, les quals es poden fer per a recuperar records de successos que coneguem, però que dormen en la part més fonda de la nostra ment i no aconseguim recordar.

L’obra també aporta pinzellades filosòfiques subtils sobre la felicitat, els llibres d’autoajuda i sobre tot ens alerta dels perills de posar un desconegut a casa nostra o ficar-nos nosaltres a casa d’un desconegut. En la història es fa al·lusió al couchsurfing. Una pràcitca que va nàixer en el 2004 i a anat en agument d’afiliats amb el transcurs del temps. Mai se sap el que pot succeïr i les intencions que hi puguen tindre els desconeguts. Si voleu saber qui és el mal de la història haureu de llegir l’obra.

Per acabar només dir-vos que és una novel·la que vos atraparà i si no disposeu de massa temps per a llegir, acabareu tenint una semblança amb el protagonista de la novel·la, perdreu la son.

Feliç lectura.


 Acaba de publicarse la esperada obra del prolífico escritor de Ontinyent Ramón Cerdá "El síndrome del delfín " catalogada como novela negra y psicothriller. Para leer la reseña con banda sonora puedes pinchar en este enlace de la canción de Iron Maiden The thin line between love and hate. He escogido este tema por el título  para acompañar la lectura de esta reseña, ya que me parece representativo de uno de los temas de la historia.

Ficha técnica.

Autor: Ramón Cerdá San Juan.
Editorial: El fantasma de los sueños.
ISBN: 978-84-15799-06-1
N º de páginas: 504.
Diseño de portada: Ramón Cerdá y José Vicente Sanchis.
Clasificación: Narrativa.
Fecha de edición: Octubre de 2013.

Sinopsis.


Hilario es un hombre que sufre de insomnio absoluto. Lleva varias semanas sin poder dormir, lo que le ha empezado a afectar físicamente y mentalmente. Sufre pérdida de memoria temporal, cree estar perdiendo la cordura ante las visiones que tiene, al tiempo que cree que está adquiriendo habilidades psíquicas.

Prejubilado de cajero en un banco a los 57 años, se quedó viudo al suicidarse su mujer. Desde entonces lleva una vida triste y aburrida en la que casi no sale de casa para nada.

Un desconocido va a pasar unos días a su casa. En el transcurso de la visita asesinan salvajemente a  una vecina suya que también vive sola  debido a que  estaba separada de su marido. Al cabo de unos días una chica joven que puede ser su hija, aparece en la vida de Hilario.

La historia irá girando de manera inesperada a medida que transcurre la acción.

Opinión personal.

Ha sido para mí un placer tener el privilegio de leer uno de los primeros ejemplares de pruebas de la novela " El síndrome del delfín". Aunque no he dispuesto de demasiado tiempo libre, me ha resultado imposible dejar pasar la oportunidad de leerla. Ramón está considerado el Stephen King español con semejanzas a Alfred Hitchcock.

El estilo de Ramón hace que la lectura resulte entretenida y estimulante. La obra como he dicho en la sinopsis se puede considerar novela negra con una fuerte carga de thriller psicológico, aunque también aparecen escenas de sexo. Ramón ha sabido combinar los elementos necesarios para crear una historia, que con la dosificada información de la sinopsis y la lectura de las primeras páginas resulta cautivadora para el lector.

Como es habitual en sus obras, el autor nos muestra el perfil psicológico de los personajes con sus miedos, pasiones y deseos, así como los sentimientos y emociones que sufren ante las determinadas situaciones que van desarrollándose. Los sentimientos que se pueden experimentar de cara a una persona dependiendo de las circunstancias y los diferentes puntos de vista de las situaciones según  de donde se miran, pero sobre todo un punto destacado que me ha gustado es el de la fina línea que separa el amor y el odio que con tanta facilidad podemos atravesar los seres humanos.

En la historia aparece un personaje conocido por los lectores de las obras de Ramón, Consuelo. Sólo con saber esto ya sabemos que en la historia hay elementos relacionados con las ciencias esotéricas. En este caso se trata del tema de la hipnosis y las regresiones, las cuales se pueden hacer para recuperar recuerdos de sucesos que conozcamos, pero que estos duermen en la parte más profunda de nuestra mente y no conseguimos recordarlos.

La obra también aporta sutiles pinceladas filosóficas sobre la felicidad, los libros de autoayuda y sobre todo nos alerta de los peligros de poner un desconocido en nuestro hogar o meternos nosotros en casa de un desconocido. En la historia se hace alusión al couchsurfing. Una práctica que nació en 2004 y ha ido en aumento de afiliados con el transcurso del tiempo. Nunca se sabe lo que puede suceder y las intenciones que puedan tener los desconocidos. Si quieres saber quién es el malo de la historia deberás leer la novela.

Para terminar sólo deciros que es una novela que os atrapará y si no disponéis de demasiado tiempo para leer, acabaréis teniendo un parecido con el protagonista de la novela, perderéis  el sueño.

Feliz lectura.

martes, 27 de agosto de 2013

La vida al camp.



L’actual crisi en alguns casos esta provocant l’abandó de la vida urbana i fent que algunes persones tornen als seus orígens; a viure  als  pobles. En altres ocasions la gent que se’n va a viure al poble o a una heretat, se’n va fugint de la contaminació, de l’estrès quotidià, dels embussos... Busquen tranquil·litat, un ritme de treball marcat per les estacions. Aturar-se un moment per deixar-se embolcallar per la bellesa de les matinades i la calidesa de les postes de sol, delectar-se amb el cant dels ocells pot ser d’allò més satisfactori. En definitiva el que van cercant es  viure una vida més relaxada i menys estressant.

En esta ocasió José Enrique i Sandra son les figures al·legòriques que representen  a tota esta gent que en alguns casos per necessitat i en altres per voluntat pròpia han canviat de  vida.
Ací vos deixe un enllaç de les fotos amb música: https://docs.google.com/file/d/0B7vj394mCObMX3B6alZ4N2RnUU0/edit

jueves, 22 de agosto de 2013

El desig complit d'una vesprada d'estiu; 2ª part.


  En esta ocasió hem tornat a fer una escapada fotogràfica a les Alcusses. Els components Rubén Mitjavila, el qual ha tornat a repetir sessió, David un amic Rubén i Araceli Calabuig, la qual es considera una enamorada d'esta zona per la varietat de colors que ofereix el paissatge. Vos deixe unes fotos, en algunes des les quals voreu "als caçadors d'emocions" en acció.














lunes, 19 de agosto de 2013

El desig complit d'una vesprada d'estiu. 1ª part.


  Ja han arribat les anhelades vacances. Amb elles tenim més temps per fer eixes coses que no podem fer al llarg de l'any. En el meu cas faig una sortida a fer fotos més o menys cada tres mesos. I ara en vancances ja n'he fet tres. En esta ocasió he tingut el plaer de compartir l'experiència amb José Enrique i Rubén Mitjavila. Amb Rubén ja he fet altres escapades, ja que és el marit de la meua cosina i almenys una vegada a l'any venen de Terrassa a passar uns dies. Ací podeu vore una mostra del que hem fet.
























jueves, 11 de julio de 2013

Tierra de libélulas; el desentierrro.



La presente reseña está escrita en valenciano y un poco más abajo en castellano.

Fitxa tècnica.

Títol: Tierra de libélulas. –El desentierro-.
Autor: Ramon Cerda San Juan.
Guió cinematogràfic: Nacho Rupiérez.
Editorial: El fantasma de los sueños.
ISBN-978-84-15799-05-4.
Nombre de pàgines: 377.

Sinopsi.

Jordi torna al seu poble natal després de vint anys en resposta de la telefonada del seu cosí Diego. El pare de Diego –l’alcalde del poble- ha mort en un fatídic accident de tràfic i sa mare que l’acompanyava ha quedat en coma.
Jordi i Diego no són els únics que han tornat al poble, al soterrar també hi apareix una xica vestida de monja, la qual els dos cosins donaven per morta feia vint anys. La ment de Jordi s’ompli de dubtes davant l’aparició de la xiqueta avui convertida en una dona. Pot ser, la història que ell coneixia relacionada amb la vida de son pare no fora com li l’havien contada. Pot ser algú havia jugat amb la veritat maquillant-la o encobrint-la amb alguna mentida.
Quan es disposava a tornar cap  a Barcelona un descuit al volant fan que tinga un accident i acaba amb el cotxe dins dels arrossars. Des d’allí es dirigeix cap al “Flamingo” un antic club que ell i el seu cosí solien espiar quan eren adolescents. Allí es trobarà amb un estrany rodamóns envoltat de libèl·lules. Després d’una breu conversa abandona el local des d’on emprendrà  amb el seu cosí la investigació de la vida de son pare, el qual l’abandonà a ell i a sa mare quan només era un xiquet de huit anys.
Pau, el pare de Jordi, ho deixà tot a conseqüència d’enamorar-se d’una prostituta russa. El germà de Pau, l’alcalde del poble s’oposà a la relació. Pau comença a trepitjar per un terreny perillós, hi ha massa aigües tèrboles al voltant de Tània, la xica russa, les coses no poden acabar bé.
Una història a l’estil de les pel·lícules de gàngsters americanes en les que el “poderós cavaller es don diner”. Negocis al marge de la llei, corrupció, manipulació, sexe, amor i odi són alguns dels elements que formen esta història. Podran Jordi i Diego desenterrar la veritat de la història que forma part de les seues vides?

Opinió personal.

"Els enemics de l'ànima són tres: diners diners i diners". 
     Joan Baptista Sanchis perales. 

Fou Paco Bargues amic comú de Ramon Cerda i Nacho Rupiérez el qui va fer possible que l’escriptor i el guionista es posaren en contacte. Contràriament al que se sol fer, ja que primer s’escriu la novel·la i després s’adapta la pel·lícula, en esta ocasió s’ha escrit primer el guió cinematogràfic i després s’ha escrit la novel·la. Coneixent l’estil de Ramon no he pogut resistir la temptació de llegir esta preedició amb tres finals alternatius.
La història té l’esquema argumental de les pel·lícules de mafiosos americanes. Apareix un home poderós que no és tan bo com aparenta ser i compra les voluntats de les persones escaients per poder dur endavant els seus negocis sense complicacions. Uns protagonistes bons que s’enfronten al mal, una xica que sent una atracció per un xic bo, el qual la correspon amb el mateix sentiment, el braç de la llei que com que està comprat actua com actua...
La història està ambientada en un poble valencià sense nom, el qual està prop de la zona del cultiu de l’arròs.
El que sempre m’ha agradat de les obres de Ramon és l’absència de descripcions excessives en els escenaris i el laboriós retrat de la part psicològica dels personatges. Les seves passions, les pors, els sentiments. Com de vegades per complir els seus desitjos després es veuen turmentats pel fantasma del sentiment de culpa. Tot  i que han assolit complir els seus somnis, després acaben pagant-ho emocionalment i de vegades físicament.
Com he dit unes línies més amunt, esta preedició es presenta amb tres finals alternatius: el desenllaç de la novel·la és el que més m’ha agradat ja que s’adequa més a la línia de treball de Ramon i la que més s’ha aproximat a les meves deduccions, el desenllaç del guió original és el més escaient per a la gran pantalla amb l’esquema de les històries de la màfia i el desenllaç del guió alternatiu també està bé però pot quedar la porta oberta d’una molt remota esperança que acaba amb final diferent.
Ramon Cerda no només ha deixat palés ser un coneixedor de l’ànima humana, també ho és de la simbologia del món dels insectes com ha quedat reflectit en els títols d’algunes de les seues obres: La habitación de las mariposas ací les papallones representen la renaixença, El príncipe de las moscas. on les mosques fan al·lusió a la maldat, El encantador de abejas on les abelles representen la immortalitat i en esta obra Tierra de libélulas on segons algunes creències estos insectes representen el mal.
Ací vos deixe un vídeo d’un curt de Nacho Rupiérez en el qual Ramon Cerda ha estat coproductor:  http://www.youtube.com/watch?v=Gry2nv5sOzA
En este vídeo podeu vore la presentació d’esta novel·la i alguns indrets on s’han inspirat per a la història.  http://www.youtube.com/watch?v=vcLee5boGOU
Ara tan sols ens queda esperar vore el curt “La ropavejera” de Nacho Rupiérez en el que també apareix Ramon Cerda com a figurant.
Feliç lectura.



Ficha técnica.

Título: Tierra de libélulas. -El desentierro-.
Autor: Ramón Cerdá San Juan.
Guión cinematográfico: Nacho Rupiérez.
Editorial: El fantasma de los sueños.
ISBN-978-84-15799-05-4.
Número de páginas: 377.

Sinopsis.

Jordi vuelve a su pueblo natal después de veinte años en respuesta de la llamada de su primo Diego. El padre de Diego -el alcalde del pueblo- ha muerto en un fatídico accidente de tráfico y su madre que la acompañaba ha quedado en coma.
Jordi y Diego no son los únicos que han vuelto al pueblo, al entierro también acude una chica vestida de monja, a la que los dos primos daban por muerta hacía veinte años. La mente de Jordi se llena de dudas ante la aparición de la niña hoy convertida en una mujer. Puede ser, la historia que él conocía relacionada con la vida de su padre no fuera como se lo habían contado. Puede ser que alguien hubiese jugado con la verdad maquillándola  o encubriendo la historia con alguna mentira.
Cuando se disponía a volver a Barcelona un descuido al volante hace que tenga un accidente y acaba con el coche dentro de los arrozales. Desde allí se dirige hacia el "Flamingo" un antiguo club que él y su primo solían espiar cuando eran adolescentes. Allí se encontrará con un extraño vagabundo rodeado de libélulas. Tras una breve conversación abandona el local desde donde emprenderá, con su primo, la investigación de la vida de su padre, el cual lo abandonó a él y a su madre cuando sólo tenía ocho años.
Pau, el padre de Jordi, lo dejó todo al enamorarse de una prostituta rusa. El hermano de Pau, el alcalde del pueblo se opuso a la relación. Pau comienza a pisar por un terreno peligroso, hay demasiadas aguas turbias alrededor de Tania, la chica rusa, las cosas no pueden terminar bien.
Una historia al estilo de las películas de gánsters estadounidenses en las que el "poderoso caballero es don dinero". Negocios al margen de la ley, corrupción, manipulación, sexo, amor y odio son algunos de los elementos que forman esta historia. ¿Podrán Jordi y Diego desenterrar la verdadera  historia que forma parte de sus vidas?

Opinión personal.

"Els enemics de l'ànima són tres: diners, diners i diners".
   Joan Baptista Sanchis Perales.

Fue Paco Bargues amigo común de Ramón Cerda y Nacho Rupiérez el cual hizo posible que el escritor y el guionista se pusieron en contacto. Contrariamente a lo que se suele hacer, ya que primero se escribe la novela y luego se adapta la película, en esta ocasión se ha escrito primero el guión cinematográfico y luego se ha escrito la novela. Conociendo el estilo de Ramón no he podido resistir la tentación de leer esta pre-edición con tres finales alternativos.
La historia tiene el esquema argumental de las películas de mafiosos estadounidenses. Aparece un hombre poderoso que no es tan bueno como aparenta ser y compra las voluntades de las personas adecuadas para poder llevar adelante sus negocios sin complicaciones. Unos protagonistas buenos que se enfrentan al malo, una chica que siente una atracción por el chico bueno, el cual la corresponde con el mismo sentimiento, el brazo de la ley que como está comprado actúa como actúa...
La historia está ambientada en un pueblo valenciano sin nombre, enclavado en  la zona del cultivo del arroz.
Lo que siempre me ha gustado de las obras de Ramón es la ausencia de descripciones excesivas en los escenarios y el laborioso retrato de la parte psicológica de los personajes. Sus pasiones, los miedos, los sentimientos. Como a veces para cumplir sus deseos luego se ven atormentados por el fantasma del sentimiento de culpa. Aunque han logrado cumplir sus sueños, después terminan pagándolo emocionalmente y a veces físicamente.
Como he dicho unas líneas más arriba, esta edición previa se presenta con tres finales alternativos: el desenlace de la novela es el que más me ha gustado, ya que se adecua más a la línea de trabajo de Ramón y la que más se ha aproximado a mis deducciones, el desenlace del guión original es el más adecuado para la gran pantalla siguiendo con el esquema de las historias de la mafia y el desenlace del guión alternativo también resulta interesante pero puede quedar la puerta abierta de una muy remota esperanza que acaba con final diferente.
Ramón Cerda no sólo ha dejado patente ser un conocedor del alma humana, también lo es de la simbologia del mundo de los insectos como ha quedado reflejado en los títulos de algunas de sus obras: La habitación de las mariposas aquí las mariposas representan el renacimiento, El príncipe de las moscas donde las moscas hacen alusión a la maldad, El encantador de abejas donde las abejas representan la inmortalidad y en esta obra Tierra de libélulas donde según algunas creencias estos insectos representan el mal.
Aquí os dejo un vídeo de un corto de Nacho Rupiérez en el que Ramón Cerda ha sido coproductor: http://www.youtube.com/watch?v=Gry2nv5sOzA
En este vídeo podéis ver la presentación de esta novela y algunos lugares donde se han inspirado para la historia. http://www.youtube.com/watch?v=vcLee5boGOU
Ahora sólo nos queda esperar ver el corto "La ropavejera" de Nacho Rupiérez en el que también aparece Ramón Cerda como figurante.
Feliz lectura.




sábado, 8 de junio de 2013

Negro, asesinato en Dubai.


Francisco Valiente Polillas es un joven  Toledano de 22 años. Vive con su madre, no tiene ni oficio ni beneficio y tampoco ayuda en las tareas de casa. Delgado, esbelto, inteligente, pero con pocas ganas de trabajar, Francisco se pasa las hora en su base de operaciones; el sótano de su casa, en el cual tiene dos ordenadores con toda la parafernalia para jugar a los videojuegos, navegar por Internet, chatear y disfrutar de su pasión que es el cine.
Un buen día decide inventarse un currículum, tras subirlo a Internet, pronto recoge los frutos. Al día siguiente recibe una carta contratándolo como detective privado, la misión es en Dubai. Han asesinado a un importante hombre de negocios español en el hotel más lujoso de Dubai. Tras viajar al país, se lleva una sorpresa al conocer a su cliente.
Francisco que jamás ha trabajado de detective ahora tendrá que poner su masa gris en funcionamiento para descubrir al asesino de un escabroso crimen al tiempo que tiene que competir contra los mejores investigadores del planeta que también han sido contratados por otros clientes.
¿Conseguirá nuestro amigo resolver el crimen sin quedar en ridículo delante de tan experimentados profesionales?

Alexander Copperwhite nos presenta su última nueva novela corta. Aunque tiene los elementos de novela negra, tiene muchas pinceladas de humor que hacen que la lectura sea muy entretenida. La acción también transcurre en un ritmo ágil a lo largo de las 91 páginas. La novela es apta para adultos, tanto como para adolescentes.
El autor aprovecha para sacar el tema de la homosexualidad y hacernos ver que son personas normales cuyo único objetivo es vivir felices sin molestar a nadie ni ser molestados, aunque en algunos países están perseguidos e incluso se les condena a muerte. También quiero destacar una frase de la página 88, la cual ha traído a mi memoria un frase de Miguel Unamuno: -¡Pobre España!- La frase del libro es: — Lástima de los países que echan a perder los cerebros de una juventud brillante —.


En definitiva una novela para leer de un tirón haciéndonos pasar un buen rato y también reflexionar sobre un colectivo de nuestra sociedad. Ahora a esperar la nueva entrega de nuestro amigo detective; Blanco, asesinato en Londres.  

Crisi matrimonial.

      La fotografía d'urbex ens porta a llocs on de vegades podem sentir emocions especials. Sovint, els objectes, mobles i edificis pod...